Motoblog by Miroslav Holec

KOSO HG-13 na Meteoru 350

Napsáno 14. listopadu 2022 v 17:14

Včera jsem napsal článek o montáži vyhřívaných heftů KOSO HG-13. Dnes venku stoupla teplota nad 10 stupňů, tak jsem využil příležitost a nové hefty jsem vyzkoušel naživo při krátké projížďce.

Hefty pro Meteor 350 jsem vybíral delší dobu. Nejprve jsem zvažoval britského výrobce Oxford (konkrétně Oxford OF690 Premium Adventure), ale ve Vintage Garage mi nezávisle na mých preferencích doporučili německého výrobce KOSO. Cena je nepatrně vyšší, ale celkově mi hefty přišly promyšlenější. Vyhřívání se ovládá přímo palcem na gripu a není k tomu potřeba další zbytečná krabička na řídítkách. Druhý důvod pro KOSO se týkal odběru z baterie. KOSO se totiž umí při poklesu napětí baterie vypnout a nevydrancovat ji. Na cestách k nezaplacení.

Přepínač umožňuje vybrat jeden z 5 stupňů vyhřívání. Zvolená úroveň je indikována LEDkou (modrá, zelená, žlutá, oranžová, červená).

Po nastartování mašiny a zvolení nejvyšší úrovně je otázkou pár vteřin, než se grip prohřeje. Poté už stačí zvolit mírnější stupeň vytápění. Během jízdy jsem si vystačil s druhou úrovní v lehkých kožených rukavicích. Vyšší úroveň teploty už byla zbytečně moc intenzivní. Celkově byl pro mě nezvyk mít vnitřní stranu ruky ohřívanou a vnější pod náporem studeného větru.

Hefty mám napojené přímo na baterku, takže ohřev si můžu zapnout nezávislé na motoru. Gripy by měly být odolné povětrnostním vlivům a mají i kontrolu proti zkratu. Čas ukáže, jak odolné jsou reálně. Samotný úchop oproti originálním Royal Enfield gripům není v rukavicích zásadně odlišný. Spíše bych řekl měkčí. Bez rukavic jsou hefty příjemnější než originální.

Zatím je brzy hledat nedostatky. Během montáže jsem použil vteřinové lepidlo a vypadá to, že moc dobře nedrží. Budu muset zvolit něco pevnějšího.


Diskuse k článku