Motoblog by Miroslav Holec

Prodal jsem Hondu ADV 350. Meteor to vyhrál.

Napsáno 1. srpna 2022 v 16:35

A je pryč. Dnes jsem oficiálně přepsal mojí Hondu ADV 350 na nového majitele. Maxiskútr jsem si přivezl domů za lehkého sněžení 1. února tohoto roku. Předtím jsem ho neviděl.

Byl to nákup z rozumu. Měl jsem dobrou zkušenost s Yamahou X-Max 300 a špatnou zkušenost se všemi možnými motorkami. Skútr mi připadal jako dobrý východisko z různých praktických důvodů. Například ochrana před větrem, pohodlí, žádné řazení a obrovský prostor pod sedlem. Rozhodl jsem se, že si koupím maxiskutr a ADV 350 měl papírově několik výhod před X-Max 300. Hlavně se mi líbil lepší podvozek na české silnice a celkově větší adventure duch. Na skútru jsem nalítal asi 1800 km. Od února do května jsem se s ním oťukával, pak jsem zajel do servisu a cestou zpět objevil Meteor. Tím bylo dokonáno. Meteor mě od začátku absolutně bavil a měl řadu vlastností, které mi zpětně na ADV 350 chyběly. Obe mašiny stály vedle sebe v garáži 32 dní. Jezdil jsem hlavně na Meteoru a když jsem dosáhl asi 2 tisíc kilometrů a na ADV se jen prášilo, rozhodl jsem se ho poslat do světa. Díky nedostatku maxiskútrů jsem ho prodal do druhého dne jen o 5 tisíc levněji než při nákupu.

Proč jsem si nechal Meteor 350?

Je to klasická motorka a jízda mě baví více. Jízda na skútru mi připomínala řezání dříví motorovou pilou. Záchodový posed se také nedá srovnat s tím, když člověk pevně drží motorku pod kontrolou. Samotný posed mi vyhovoval na Meteoru i kvůli výšce sedla. Pohodlně dosáhnu na zem a lépe se mi popojíždí v provozu a lépe se mi parkuje. ADV bylo příliš robustní a manipulace s ním byla mnohem horší než na Meteoru. Celkově je ovládání na Meteoru je mnohem jemnější a jistější. Jsem schopen se snadno otočit i na úzké silnici. Na ADV jsem měl občas problém se při odbočování v křižovatce vejít do svého pruhu. Musím sice řadit, ale zase můžu lépe dávkovat plyn. Popojíždění na ADV 350 bylo vždy takové cukavé. Spojka je fakt vynález. Další argument pro Meteora je příjemný zvuk motorky s dlouhým zdvihem. To žádný akrapovič za nesmyslný peníze nedožene.

Zrcátka na ADV byla dobrá, ale zrcátka na Meteoru jsou lepší. Kulatá a zakřivená tak, že je v nich mnohem lepší přehled. Nabíjení pomocí USB je u Meteoru po ruce na řídítkách, zatímco u ADV to bylo zamčené v kapse. Ještě k tomu mělo ADV nabíjení přes USB-C, takže se kablík po krátké jízdě vyklepal. Když už jsem jel, tachometr ukazoval na ADV až o 15 km/h vyšší rychlost oproti realitě. Jednoduchý analogový tachometr u Meteoru ukazuje rychlost s minimální odchylkou. Popsat požitek z jízdy nejde žádným parametrem. Ale ADV jsem vnímal jako užitkový stroj. Bavilo mě na něm jet vlastně jen rychle. Na Meteoru to není o rychlosti, ale o jízdě jako takové. V tom se Meteor liší i od jiných motorek, na kterých jsem jezdil. Prostě mě zklidňuje a nechává mě si užít cestu bez zbytečného vytáčení plynu. Díky větším kolům Meteor lépe tlumí na špatných silnicích. Ani adventure duch ADV 350 na to nestačil, protože ta kolečka na skútru jsou prostě malá.

Ale abych jen nechválil, i Meteor má své mouchy. Musel jsem strávit dost času, než jsem si nakoupil různé držáky a správnou batožinu na cestování. Motor s výfukem si pěkně bublají, ale na pozadí je otravný mechanický ruch. USB někdy nestíhá dobíjet mobil, protože má výstupní proud jen 0.45 - 0.50 A. Musím řadit. Většinou mi to nevadí, ale ve městě je to makačka na ruce a neustálé zastavování a rozjíždění je otravné. A nakonec ochrana před větrem a deštěm je prakticky nulová. Je to motorka. Musel jsem koupit nepromoky.

Mám z toho všeho plno ponaučení. Jízda na naháči je úplně o něčem jiném než jízda na cruiseru. Skútr mě nebaví a plní spíše funkci užitkového stroje. Respektive ve Vietnamu a na Filipínách se osvědčil. Ale tady se jezdí jinak. Koukal jsem po motorkách na základě technických parametrů, ale přitom základní parametr je pocit. A ten získám jedině tak, že se na stroji alespoň trochu povozím. Bez vyzkoušení už žádnou motorku kupovat nechci.


Diskuse k článku