Motoblog by Miroslav Holec

Rakousko 2022 - Den 2 (Gallspach - Zell am See)

Napsáno 14. července 2022 v 21:59

Plány jsou od toho, aby se měnily. Původní plánovanou kochačku kolem jezer jsem trochu zredukoval, protože včera jsem kromě jízdy a malých přestávek nic moc nestihl a pořád mě tlačil čas. Dnešek jsem proto rozdělil na 2 části:

Gallspach - Altaussee (cca 100 km)

Altaussee - Zel am See (cca 150 km)

Ráno jsem vyjížděl kolem půl deváté. Provoz po B135, L1263 byl ještě minimální a houstnul až u jezera Traunsee. Nebylo zrovna moc míst, kde by se dalo zastavit a užít si výhled na jezero. Když už byl nějaký parking, nebylo z něj nic vidět. Přes Bad Ischl jsem se přesunul k Altaussee. Je to oblast s typickými staveními zasazenými do údolí obklopeného horami. Právě odtud vede zpoplatněná Panorama Strasse až téměř k jezeru Augstsee. Dopoledne tu téměř nikdo nejel, takže to byla pohodová kochačka až na parking.

Odtud jsem si udělal výšlap kolem Augstsee na vrchol Hochanger (1837 mnm). Stejně vysoký je i vrchol Loser, kam se dá dojít za dalších 30 minut. Tolik času už jsem ale neměl. Výhledy tu jsou naprosto perfektní a v kombinaci se sjezdem po panoramatické silnici plné zatáček je to skvělá odměna. Právě celou tuto část dnešního tripu jsem vyměnil za ježdění kolem jezer, která už jsem před lety stejně viděl. Byla to skvělá volba, protože později se ukázalo, že provoz tu na silnicích je docela slušný.

A tím se dostáváme k druhé části cesty, ze které už jsem tolik nadšený nebyl. V podstatě jsem volil přímou cestu od Altaussee k Zell am See přes Halstatt a Bischofshofen. Na silnici B166 už byl na můj vkus docela provoz a na Meteoru jsem se cítil trošku pod tlakem. Korunu tomu pak nasadila silnice B311, na které už to bylo místy utrpení. Silnice jsou tu pěkné a povolená rychlost na okreskách je až 100 km/h. Jenomže mezi horama neexistují žádné alternativní trasy, takže po těchto silnicích jezdí bačové celý život a opatrného Meteora tak tlačí před sebou. I když oproti Česku mě překvapuje ta pohodovost zdejších řidičů. I když jsem si tvrdohlavě prplal 70 km/h a předemnou byl flák volné cesty, řidiči se často ani neobtěžovali předjíždět. Výjimka tak jsou spíše kamiony, taxíky nebo firemní dodávky. Přestože je tu maximálka stovka, některé úseky se reálně projíždí krokem, jiné trochu rychleji. Oproti naším silnicím tu často chybí omezení rychlosti, takže pár zatáček mě už vypeklo.

Nějaká neštěstí na závěr: ulomila se mi karabina u gumicuku, v iPhone se mi zlomil napájecí konektor (takže mám už jen náhradní), u orthogelu se ulomil krček, takže mi to vyteklo do batohu... a do pravé nohy se mi zakouslo klíště.