Motoblog by Miroslav Holec

Zajíždění motorky II. ( 260 - 502 km )

Napsáno 29. června 2022 v 20:11

Jako jedna z nepříjemných nevýhod Royal Enfieldu je menší množství autorizovaných servisů. Kromě pražské Vintage Garage mám poblíž Bylany (cca 130 km) a pak až Češnovice (cca 165 km). První dvě možnosti padly, protože nejbližší termín servisu je až za měsíc. To by znamenalo odstavit mašinu a měsíc se na ní chodit dívat do garáže. Naštěstí mají volno v motospeedu v Češnovicích, takže se domlouvám hned na další týden.

Cestu jsem si naplánoval po méně frekventovaných silnicích, aby to nebylo dálniční utrpení. Cestou jsem se stavil v Příbrami pro křiváka, protože zrovna dva dny co jedu na mašině jsou silné deště a bouřky.

První den se naštěstí předpověď nenaplňuje, takže jedu jen za slabého deště. Meteor ukazuje svou duši hlavně při nižších otáčkách, ale během zajíždění se snažím využívat dynamicky celý rozsah a hodně řadit. Zajíždění je navíc další důvod, proč se vyhýbám delší cestě po dálnici. Po pár minutách cesty se objevuje zvláštní mechanický hluk, který jsem slyšel už v minulosti a který řešil nejeden motorkář na YouTube. Podle všeho se objevuje po zahřátí mašiny a při vyšších otáčkách. Občas to tolik nevnímám a jindy mi to naopak vadí. Jsem zvědavý, co s tím udělá servis.

Pětistovku nakonec tachometr ukazuje pouze 2 kilometry před Pištínem, takže servisní interval je splněn na jedničku. Kvůli předpovědi deště jsem se ubytoval v Hotelu Marislav a i když mám další den zmoknout, bude to jen na cestě zpět. Servis mi převzal mašinu hned ráno po otevíračce a podle plánu trvala serviska cca 2 a půl hodiny. Podle servisáka jako vždy všechno v pohodě, takže je to spíše jen splnění povinností. Zmiňoval jsem jen horší startování za studena, takže jsem dostal novou svíčku za pětikilo. Celkově stál servis 3.660 Kč. Docela slušná raketa.

Cesta zpátky na Prahu už proběhla kompletně v dešti. Vzhledem k tomu jsem se rozhodl vzít Meteora na frekventovanější silnici a frčel jsem přímo po silnici a dálnici až na Prahu. Většinu času jsem jel mezi 90 a 100 km/h, dalo se ale točit až ke 110 km/h. Maximálku mám zatím asi 113 km/h podle GPS. Nebyla to sice žádná hitparáda, ale potěšilo mě, že se s Meteorem dá jet i docela dlouhou štreku při této rychlosti. Vibrace do stupaček, sedla a řídítek prakticky žádné. Trpí jen trochu zrcátka a občas se roztančí levý budík. Z toho mám radost. Menší radost mám z předního blatníku, který moc nefunguje. Ale o tom jindy.


Diskuse k článku