Motoblog by Miroslav Holec

Servis

Ve svém základu je Meteor vzduchem chlazený jednoválec o výkonu kolem 20 koní. Vyniká skvělou ovladatelností a díky nízkému posedu s ním lze velmi snadno manipulovat. Klasický vzhled a výborné zpracování doplňuje příjemný bublavý zvuk v kombinaci s řadou moderních vychytávek. Nechybí antihoppingová spojka, duální ABS nebo moderní navigace Tripper poháněná mapami Google. 

Technické poznámky

  • olej MOTUL 5100 15W50
  • svíčka YR7MES

Servisní intervaly

Standardní servisní interval je 500 km / 5.000 km / 10.000 km s tím, že maximální odstup by měl být 1 rok. V praxi tedy stačí serviska před sezónou nebo dle kilometrů. Těch 5.000 km je doporučený interval, takže při delším tripu do zahraničí není problém udělat údržbu později.

Instruktážní videa

Royal Enfield jde příkladem. K Meteoru 350 vytvořila fabrika sérii videí o údržbě mašiny. Jednak jsou to videa zaměřená na běžnou údržbu a jednak i na méně běžné úkony, které standardně provádí servis. Níže jsem vybral videa od Royal Enfield, které se věnují údržbě Meteora.  Všechny oficiální videa o Meteoru jsou zde.

Kontrola před jízdou

Nastavení řetězu

Údržba řetězu

Výměna vzduchového filtru

Kontrola a výměna baterie

Stav oleje

Když mašina nestartuje

Seřízení spojky